Zaznacz stronę

Okazuje się, że jest to całkiem prawdopodobne. Zagrożenie zwiększa się, jeśli nasz samochód myje osoba, która kompletnie się na tym nie zna.

Wiele się mówi o tym, aby myć auto zgodnie z zaleceniami producenta. Problem w tym, że dotarcie do takiej instrukcji użytkowania może okazać się dość trudne. Jeśli wasz producent zadbał o odpowiedni poradnik serwisowy, to jesteście tymi szczęściarzami, którzy nie muszą się martwić i znają całą procedurę czyszczenia. Pozostali muszą udać się na jakieś forum i zapytać innych lub skorzystać z poradników jakie są dostępne w internecie.

A więc jak myć samochód?

Przede wszystkim jeśli decydujecie się myć karcherem, to należy zachować ostrożność i nie przystawiać dyszy karchera zbyt blisko powierzchni lakierowanej. Można w ten sposób uszkodzić strukturę lakieru , która nie będzie stanowiła ochrony dla karoserii, a to spowoduje mikropęknięcia, które będą postępować dalej. W dodatku każdy odprysk, rysa lub inna deformacja w strukturze lakieru, umożliwią penetrację wody wraz ze środkami czyszczącymi w głąb, aż do blachy. To oczywiście będzie wstępem do zdzierania lakieru, a w przyszłości, do ponownego lakierowania elementu.

https://youtube.com/watch?v=dqoqsqP_TUc%3Ffeature%3Doembed%26wmode%3Dopaque

Zadbajcie również o dobór odpowiedniej dyszy, a jeśli kupujecie cały zestaw, sprawdźcie czy nadaje się on do mycia samochodu.

Nie można dopuścić, aby chemikalia używane do mycia, przyschły na karoserii. Pod działaniem czynników środowiskowych, mogą powstawać procesy, które spowodują blaknięcie lakieru a nawet mikro wżery. Najlepiej po umyciu nawoskować karoserię, co ochroni lakier i pozwoli, aby polimery z wosku wnikały w lakier zabezpieczając go od zewnątrz. Dla tych, którzy uważają, że wosk to zbyteczny luksus, polecam sprawdzić jak zachowuje się woda na karoserii z woskiem i bez. Różnica będzie od razu widoczna.

Jak dobrać odpowiednią dyszę?

Aby zapewnić optymalną wydajność i bezproblemowe działanie, musimy znać wydajność myjki ciśnieniowej (l/min) i jej ciśnienia roboczego (bar). Znajomość tych danych pozwala dobrać dyszę o odpowiednich parametrach. Jeśli chodzi o kąt strumienia wody, to zakres oscyluje w granicach od 0 do 65 stopni.

Mycie hybrydowe

Połączenie myjki ciśnieniowej ze szczotką z delikatnym włosiem, zapewni, w naszej opinii, najbardziej rozsądne podejście do mycia samochodu. Oszczędzimy czas,a jakość mycia nie będzie odbiegać od tych w myjniach samochodowych. Z gąbkami jest o tyle problem, że musimy się uwijać, aby piana nie przyschła na karoserii. Jeśli się to stanie to, nawet po opłukaniu auta, będą widoczne zacieki.

https://youtube.com/watch?v=oDWrx-t78zs%3Ffeature%3Doembed%26wmode%3Dopaque

Lakier bezbarwny

Zerwanie lakieru bezbarwnego jest najczęstszą przyczyną uszkodzeń spowodowanych myjkami ciśnieniowymi. Cały proces może zacząć się od zbyt bliskiej odległości dyszy ciśnieniowej od karoserii samochodu. Szczególnie zdarza się to w miejscach trudno dostępnych, takich jak dach auta czy maska.

Jeśli nasz samochód ma uszkodzenia tego typu, to powinniśmy miejsce gdzie występuje uszczerbek lakieru, zabezpieczyć przed myciem ciśnieniowym. A najlepiej jeśli z niego w ogóle zrezygnujemy.