Niektóre samochodowe układy i podzespoły są wyposażone w ciśnieniomierze, które mają za zadanie informować kierowcę o wartościach ciśnienia optymalnego oraz jego spadku. Niektóre modele mają zainstalowany manometr olejowy zaraz obok lampy ostrzegawczej, która jest obowiązkowym wyposażeniem (światło barwy czerwonej na desce rozdzielczej).

W układach pneumatycznych montuje się manometr przy zbiornikach pneumatycznych. Jest to konieczność ze względu na bezpieczeństwo jazdy. Układ hamulcowy pneumatyczny musi być stale pod kontrolą.

Kolejnym rodzajem manometru jest wskaźnik doładowania montowany w silnikach z turbodoładowaniem. Informacje dla kierowcy stanowią dane o ciśnieniu jakie potrafi wytworzyć kompresor. Oprogramowanie pomorze w analizie danych i ostrzeże gdy wartości są za niskie lub zbyt wysokie. Najczęściej tego typu manometry spotykamy w samochodach wyścigowych.

Najbardziej rozpowszechnionym manometrem jest elektroniczny system nadzoru ciśnienia w oponach. Mozę być on montowany jako system ogólny lub współpracować z oponami nowszego typu zdolnymi samoczynnie analizować ciśnienie w kole i przekazywać informacje do komputera centralnego. Dane wyświetlają się na desce rozdzielczej i są na bieżąco aktualizowane. Tego typu manometr pozwoli kierowcy na jazdę z przebitą oponą do czasu aż ciśnienie osiągnie minimalną wartość, a po jej przekroczeniu ostrzeże o nieodwracalnym uszkodzeniu opony.