Jest to proces zachodzący w komorze spalania silnika benzynowego, który jest zasilany przez ubogą mieszankę. Jak wiadomo wtryskiwacz dostarcza paliwo a uwarstwione spalanie powoduje, że bogata mieszanka paliwowo-powietrzna gromadzi się dokładnie w obrębie elektrody świecy zapłonowej. Pozostała przestrzeń cylindra wypełniona jest czystym powietrzem. Zjawisko sprzyja mniejszemu zużyciu paliwa i zwiększonej sprawności silnika. Najszybciej wystąpi w silnikach z wtryskiem bezpośrednim przy częściowych uchyleniach przepustnicy.
Ostatnie wpisy
- Badanie czujnika spalania stukowego urządzeniem diagnostycznym BOSC
- Blokada mechanizmu różnicowego
- System PRE-SAFE
- Badanie czujnika wałka rozrządu i czujnika położenia wału korbowego
- Badanie rozrusznika za pomocą urządzenia diagnostycznego BOSCH
- Badanie alternatora za pomocą urządzenia diagnostycznego BOSCH
- Ogólne omówienie półautomatycznej skrzyni biegów
- Układ Multipleks
- Manometr w samochodzie
- Wtrysk pilotażowy