Bolidy Formuły 1 są dużo bardziej wymagające pod względem technicznym, niż przeciętny samochód. Dziś przyjrzymy się oponom, jakie są wykorzystywane w wyścigach. Jest sześć rodzajów opon, każdy oznaczony innym kolorem:

1. Czerwony

Opona wykonana z mieszanki super miękkiej. Przeznaczona na powierzchnię o niskiej przyczepności, takiej jak miejskie tory wyścigowe, zła pogoda (deszcz), brudna nawierzchnia. Opona szybko się zużywa, przez szybkie nagrzewanie swojej powierzchni. Temperatura pracy: 85 – 110 stopni Celsjusza.

2. Żółty

Opona wykonana z mieszanki miękkiej. Optymalna praca w temperaturze 105 – 125 stopni Celsjusza. Jest to opona uniwersalna.

3. Biały

Opona z mieszanki pośredniej. W teorii jest to najlepszy wybór, jeśli chcemy zachować rozsądny kompromis pomiędzy osiągami a wytrzymałością. Pracuje w temperaturze 90 – 115 stopni Celsjusza.

4. Pomarańczowy

Opona z mieszanki twardej. Jest to opona najbardziej wytrzymała ze wszystkich. Przeznaczona na tory bardzo wymagające, pod względem odporności ogumienia (szorstka nawierzchnia, dużo łuków i zakrętów). Pracuje w temperaturze 110 – 135 stopni Celsjusza.

5. Zielony

Jest to opona przejściowa wykonana z miękkiej mieszanki. Płytka rzeźba bieżnika odprowadza około 25 litrów wody na sekundę przy maksymalnej prędkości. Charakteryzuje się dobrą przyczepnością w chłodnych warunkach na mokrym torze.

6. Niebieski

Opona przeznaczona na deszcz zdolna odprowadzić (dzięki głębokiemu bieżnikowi), około 65 litrów wody na sekundę.