Samochody wyższej klasy (premium), są wyposażone w dużą ilość kamer wspomagających poszczególne systemy, oraz dbające o bezpieczeństwo podróżowania.

Standardem jest już „widok z góry”, czyli połączone obrazy z kamer umieszczonych z przodu, z tyłu, oraz na obu zewnętrznych lusterkach. Scalony obraz z kamer przedstawia sylwetkę samochodu widzianego z góry. Kamery są bardzo przydatne i mają duże zastosowanie – są uniwersalne. Wspomagają parkowanie przy krawężniku ( tzw. system automatycznego parkowania – zapobiega uszkodzeniu felg).  Również są w stanie wyłapać człowieka ukrywającego się poniżej linii szyb, który może być niewidzialny dla kierowcy. Czujniki ultradźwiękowe współpracują z kamerami, w systemach ostrzegających przed zmianą pasa ruchu. Potrafią wyłapać zbliżający się samochód i ostrzegają przed zagrożeniem (samochód szybko zbliżający się z tyłu).

System ostrzegania o niebezpieczeństwie, wykorzystuje kamery umieszczone przed przednimi kołami (są skierowane poprzecznie do kierunku jazdy). Mają za zadanie ostrzegać kierowcę, przed zbliżającym się samochodem w sytuacji, kiedy np. będzie chciał włączyć się do ruchu z wąskiej bramy, lub wyjazdu z parkingu. Po włączeniu systemu (Split View) na wyświetlaczu pojawi się podzielony obraz z kamer.

Kamery optyczne umieszczane na przedniej szybie samochodu, są bardziej wielofunkcyjne i współpracują bezpośrednio z komputerem.

System Eye Sight (Subaru), analizuje zdarzenia na drodze poprzez stereoskopowy obraz z kamer. Na tej podstawie decyduje o funkcjach automatycznego hamowania, adaptacyjnego tempomatu itp.