Jest stosowany w blokadach mechanizmu różnicowego oraz automatycznych skrzyniach biegów. Blokuje elementy układu przenoszącego moment napędowy. Ten hamulec występuje również pod inną nazwą – sprzęgło tarczkowe. Zbudowane jest z kilku lub kilkunastu tarcz zespolonych z wałkiem zdawczym oraz z odbiorczym. Hamulec działa na zasadzie stopniowego zespalania tych tarcz względem siebie. W miarę dociskania hamulca coraz większa ilość tarcz jest ze sobą zespalana aż do uzyskania maksymalnego efektu czyli zablokowania hamulca lub przeniesienia napędu (skrzynia biegów).
Ostatnie wpisy
- Badanie czujnika spalania stukowego urządzeniem diagnostycznym BOSC
- Blokada mechanizmu różnicowego
- System PRE-SAFE
- Badanie czujnika wałka rozrządu i czujnika położenia wału korbowego
- Badanie rozrusznika za pomocą urządzenia diagnostycznego BOSCH
- Badanie alternatora za pomocą urządzenia diagnostycznego BOSCH
- Ogólne omówienie półautomatycznej skrzyni biegów
- Układ Multipleks
- Manometr w samochodzie
- Wtrysk pilotażowy