Zaznacz stronę
Jak doszliśmy do ESP

Jak doszliśmy do ESP

Od końca 2011 roku, aby poprawić bezpieczeństwo na drogach, wszystkie nowe samochody osobowe i dostawcze, muszą być wyposażone w system ESP. ESP należy do grupy systemów bezpieczeństwa czynnego, które mają za zadanie zapobieganie skutkom niedostatecznych umiejętności...
Amortyzator dwururowy – budowa, zasada działania

Amortyzator dwururowy – budowa, zasada działania

Amortyzator dwururowy składa się z dwóch komór. Pierwsza jest komorą roboczą i jest ona wypełniona olejem roboczym. Zawiera również tłoczysko wraz z tłokiem, które się w niej poruszają. Druga jest to komora olejowa wypełniona w 70% – tach olejem, która umiejscowiona...
Co to takiego przeguby homokinetyczne; krótka diagnoza

Co to takiego przeguby homokinetyczne; krótka diagnoza

Układy przeniesienia napędu projektowane i produkowane dla współczesnych samochodów mają przetrwać do końca żywotu auta. W teorii. Praktyka jednak może nas zaskoczyć a często spowodowane jest trwałością podzespołów, które mogą ulegać wcześniejszym awariom. W...
System EPB

System EPB

EPB (electric parking brake) to elektryczny hamulec postojowy. Z racji swoich możliwości może współpracować z różnymi elektronicznymi systemami, które mają za zadanie wspomagać kierowcę. Przykładowo dzięki systemom start – stop i hill – holder, łatwiej ruszymy na...
Turbosprężarka jak o nią dbać i jak jej nie uszkodzić

Turbosprężarka jak o nią dbać i jak jej nie uszkodzić

Czy wiecie, że turbosprężarka jest tak zaprojektowana aby mogła pracować bezawaryjnie przez wiele lat. Wydaje się to wręcz niemożliwe ale prawdą jest, że większość uszkodzeń sprężarki wywołuje swoim zaniedbaniem kierowca. Prędkość obrotowa turbosprężarki wynosi 250...