Wtrysk pilotażowy jest to przedwtrysk czyli sterowany elektronicznie wtrysk poprzedzający główny wtrysk mieszanki, stosowany w silnikach wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ma on na celu zmiękczenie pracy silnika a używa się w tym celu minimalnej dawki paliwa rzędu od 0,2 do 0,4 mm3. W ten sposób rozpoczyna się proces spalania nim wtryskiwacz dostarczy główną dawkę mieszanki. Dzięki tej technice zapłon jest bardziej łagodny i nie powoduje gwałtownych wybuchów w komorze spalania przez co silnik jest cichszy. Nie występuje zjawisko tzw. klekotania jakie miało miejsce przed wprowadzeniem do konstrukcji silnika układów elektronicznych. Dodatkowo najnowocześniejsze jednostki silnikowe są wyposażone w podwójny wtrysk pilotażowy, który jeszcze bardziej zmniejsza wibracje silnika oraz hałas.
Ostatnie wpisy
- Badanie czujnika spalania stukowego urządzeniem diagnostycznym BOSC
- Blokada mechanizmu różnicowego
- System PRE-SAFE
- Badanie czujnika wałka rozrządu i czujnika położenia wału korbowego
- Badanie rozrusznika za pomocą urządzenia diagnostycznego BOSCH
- Badanie alternatora za pomocą urządzenia diagnostycznego BOSCH
- Ogólne omówienie półautomatycznej skrzyni biegów
- Układ Multipleks
- Manometr w samochodzie
- Wtrysk pilotażowy