Multipleks wprowadzono do seryjnej produkcji samochodów na początku lat dziewięćdziesiątych. To właśnie wtedy postanowiono zastąpić dziesiątki metrów okablowania cyfrowym przesyłem danych, który miał obejmować swoim zasięgiem wszystkie najważniejsze funkcje elektryczne. Taka instalacja jest znacznie mniej rozbudowana i co najważniejsze szybsza. Impulsy elektryczne zastąpiono bitami danych. Komputer pokładowy odbiera dane, których nie musi ponownie przetwarzać na zrozumiały dla siebie język. Kolejnym ułatwieniem jest szybsze zarządzanie poszczególnymi układami i podzespołami.
Najważniejszą wadą Multipleksu jest wrażliwość na uszkodzenia mechaniczne. Nie wystarczy wymienić pojedynczego kabla gdyż wszystko jest ze sobą powiązane. W dodatku ingerencja w układ może spowodować opóźnienia w przesyle danych, których odbiorcą jest komputer. To spowoduje rozsynchronizowanie pracy komputera, który do prawidłowego działania potrzebuje danych nadsyłanych z konkretnego elementu w konkretnym czasie.

Przykładowy schemat instalacji multipleksowej:
Interfejs BSI:
Układ 1
ABS
Silnik
Automatyczna skrzynia biegów
Zawieszenie pneumatyczne

Układ 2
Szyberdach
Alarm
Drzwi lewe
Drzwi prawe

Układ 3
Airbag
Kurtyny boczne
Moduł kontrolny
Układ kierowniczy

Układ 4
Radio
Nawigacja
Czujnik parkowania
Czujnik deszczu
Wyświetlacz
Panel sterowania