LPG (ang. Liquefied Petroleum Gas) jest to mieszanina gazów propan-butan, w stanie skroplonym wykorzystuje się ja do zasilania silników spalinowych.
Układy LPG dzieli się na mieszalnikowe i są to odpowiednio pierwsza i druga generacja oraz na wtryskowe czyli trzecia i czwarta generacja.
Na układ mieszalnikowy składają się zawory, zbiornik gazu, mieszalnik i reduktor. Samochody, które nie były wyposażone w sondę lambda miały w użyciu LPG pierwszej generacji. Regulacja takiej instalacji odbywała się poprzez ustawienie zaworu dławiącego.
Generacja druga wykorzystuje do swojej pracy dane pochodzące z sondy lambda, która analizowała skład mieszanki i na bieżąco korygowano wszystkie zmienne. Był za to odpowiedzialny silniczek krokowy sterujący zaworem dławiącym.
Trzecia generacja to wtrysk paliwa w fazie gazowej. Ta konstrukcja jest o wiele bardziej złożona a zarazem doskonalsza od swoich poprzedników. Wykorzystuje do swojej pracy nie tylko dane z sondy lambda ale również z czujnika przepływu powietrza. Paliwo dostarczane jest do komory cylndra za pośrednictwem wtryskiwaczy.
Czwarta generacja dzieli się na zasilanie przez paliwo płynne (LPI) oraz gazowe (w obu przypadkach mowa oczywiście o LPG). System wymaga sterowania przez sterownik silnika co przekłada się na precyzyjniejszą dawkę paliwa i zerowy wpływ na funkcjonowanie auto diagnostyki (OBD).