Echosonda na pewno jest dobrze znana tym kierowcom, którzy mają w swoich autach czujniki parkowania. System ostrzega przed zbliżaniem się do przeszkód podczas parkowania, lub w trakcie manewrowania, przy niewielkiej prędkości jazdy. Sygnały inicjowane są pod postacią małego monitora LCD, diod lub sygnałów dźwiękowych. System informuje kierowcę o przeszkodzie, ale należy zaznaczyć, że nie jest on dokładny i lepiej jak w samochodzie mamy kamerę pokazującą obraz z tyłu pojazdu.

Od 2010 r. do aut wszedł system wspomagający parkowanie – asystent parkowania. Są to czujniki ultradźwiękowe, uruchamiające się w przypadku spadku prędkości poniżej 35 km/h. Asystent parkowania potrafi wyszukać miejsca do parkowania i poinformować o wolnym miejscu kierowcę (wysyłane są komunikaty dźwiękowe lub świetlne). Samochód potrafi sam się zaparkować. Podjeżdżając do krawężnika w odległości nie większej niż 1,5 metra, uruchamia się Parking Assist, który sam poruszać będzie kierownicą za pomocą silniczków elektrycznego wspomagania. Kierowca inicjuje całą procedurę poprzez wybranie odpowiedniego biegu i włączeniu kierunkowskazu. Kierowca musi operować biegami samodzielnie, odpowiednio przełączając je do przodu i do tyłu. W zależności od potrzeb, oraz w odpowiednim momencie, wcisnąć pedał hamulca aby zatrzymać pojazd.

Powiedzmy, że jest to system półautomatyczny. Jednak będzie to do czasu, aż technologia pozwoli na pełną automatykę.