Czujnik parkowania
Zwany również pomocnikiem parkingowym. System opiera się na wysyłaniu ultradźwiękowych sygnałów poprzez sensory umieszczone w zderzaku tylnym lub/oraz przednim. System wykrywa przeszkody i ostrzega o nich kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych.

Czujnik stukowy
Umieszczony w bloku silnika i wykrywający spalanie stukowe. Jeżeli takowe zostanie wykryte, informacja zostanie wysłana do sterownika silnika, który opóźni wytworzenie iskry pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej. Innymi słowy, zmniejsza kat wyprzedzenia zapłonu.

Czujnik zderzeniowy
Ten czujnik jest najczęściej umieszczony za przednim pasem bezpieczeństwa ale nie tylko bo również w środkowych słupkach. Jest to konieczne ze względu na boczne poduszki powietrzne. Wykrywa bardzo gwałtowne opóźnienia ruchu pojazdu jakie zachodzą podczas kolizji drogowej. Jeżeli czujnik wykryje opóźnienie o wartości, która przekracza zaprogramowaną, ustaloną przez konstruktorów, wartość, wtedy system odpali poduszki powietrzne oraz napinacze pasów bezpieczeństwa. Dzisiejsze systemy, które odpalą airbag, odetną również dopływ paliwa aby ograniczyć niekontrolowaną pracę silnika.